PITANE ARRIVE
De Pitane Arrive applicatie is beschikbaar voor uw klant via de iOS AppStore of Android Playstore. De Pitane Arrive klantenapplicatie biedt tal van mogelijkheden die het voor uw klant makkelijker maken om te boeken bij uw centrale of om in contact te komen met uw centrale.
Een greep van functionaliteiten zijn:
De Pitane Arrive applicatie koppelt standaard via een koppelcode aan uw centrale. Uiteraard is het mogelijk om onze klantenapplicatie ook onder eigen naam in de store te hebben staan.
ANONIEM BOEKEN EN BETALEN
Niet iedere klant is bekend bij uw bedrijf, zij hebben geen account maar willen toch gebruik maken van uw diensten. Met de anoniem boeken functionaliteit biedt u uw klant de mogelijkheid ritten te boeken zonder eerst in contact te komen met uw centrale.
Door vooraf aan te geven welke vervoersvormen geboekt kunnen worden als anonieme boeken geeft u uw klant opties voor het boeken van vervoer via de Pitane Arrive applicatie.
Met behulp van Google Autocomplete kan de klant straatnamen vullen en wordt er automatisch een suggestie gegeven welke de klant kan selecteren.
Door het type voertuig te selecteren krijgt de klant een prijsvoorstel. Wanneer de rit geboekt wordt met als betaaloptie betalen bij chauffeur dient de rit eerst geaccepteert te worden door de centrale de rit staat nu pending, betaald de klant via een van de betaalopties dan wordt de rit als zijnde wachtend geboekt.
Gekoppelde betaalmogelijkheden zijn Tikkie en Mollie. Mollie biedt de klant de mogelijkheid te betalen via iDeal, Paypal en creditkaart.
BOEKEN MET KLANTENACCOUNT
Wanneer u uw bestaande klant de mogelijkheid geeft gebruik te maken van de Pitane Arrive applicatie heeft de klant bij inloggen de keuze dit te doen als klant met als mogelijkheden boeken van ritten, inzien van ritten, wijzigen van ritten, annuleren van ritten en onderbrekingen door te voeren.
Een tweede mogelijkheid is om uw klant als ouder/voogd in te laten loggen via de applicatie. Wanneer de klant als ouder/voogd inlogt kan de klant vanaf zijn account geen ritten boeken, een ouder/voogd account heeft enkel rechten om gegevens in te zien, te annuleren, onderbrekingen door te voeren, ziek en beter melden en klachten in te zien.
De ouder/voogd optie wordt doorgaans veel gebruikt bij groepsvervoer waarbij de ouder de mogelijkheid heeft al het vervoer van zijn of haar kind in te zien, een of meerdere gekoppelde kinderen / reizigers ziek of beter te melden of onderbrekingen in te voeren voor een of meerdere reizigers.
BOEKEN OP BASIS VAN VERVOERSVORM
De vervoersvorm bepaald welke mogelijkheden de klant te zien krijgt tijdens zijn boeking in de Pitane Arrive applicatie. Standaard taxivervoer (particulier vervoer) van A naar B is een eenvoudige boeking waarbij geen rekening gehouden moet worden met belangrijke factoren zoals CROW indicaties of afspraken van een bestek.
Wilt u uw WMO klant laten boeken via de applicatie? Dat is uiteraard mogelijk. Hiervoor kan rekening gehouden worden met postcodegebieden, CROW indicaties en extra factoren die van belang zijn tijdens het boeken maar ook voor de prijsberekening van de eigen bijdrage van de klant.
Het traject van taxivervoer en luchthavenvervoer is een standaard traject in de applicatie. Wanneer u andere vervoersvormen wilt activeren in de applicatie kan dit enkel bij gebruik van een white label applicatie en is het traject maatwerk op de bestaande Pitane Arrive applicatie.
INZAGE, WIJZIGEN EN ANNULEREN
Uw klant kan alle boekingen inzien via de Pitane Arrive applicatie. Geen telefoontjes meer met vragen of de ritten juist verwerkt zijn, geboekt zijn of informatie vragen over de rit. Alle informatie vindt de klant terug in zijn applicatie.
Wanneer een opdracht geboekt is is het voor de klant mogelijk om het tijdstip van de rit te wijzigen tot een instelbare periode voorafgaand aan uitvoeren van de ritopdracht. Zo voorkomt u dat de klant ritten wijzigt terwijl uw chauffeur al onderweg is naar de klant.
Dit zelfde geldt voor het annuleren van een rit. De klant kan een ritopdracht annuleren mits deze voldoet aan de criteria die vooraf afgesproken zijn.
ONDERBREKEN EN ZIEKMELDINGEN
Via de applicatie heeft een ouder/voogd de mogelijkheid de gekoppelde reizigers te onderbreken van het vervoer of ziek/beter te melden. Wanneer een ouder/voogd dit via de applicatie doet zal het script voor afhandelen van de onderbrekingen de ritten automatisch verwijderen uit de planning op basis van periode van onderbreken of ziekmelden. Hierdoor rijdt uw chauffeur niet onnodig voor bij de klant terwijl deze niet mee gaat in het vervoer.
Wanneer een ziekmelding verwerkt is kunt u deze eenvoudig terugzetten vanuit de historie in de wachtende ritten.
WHITE LABEL, ONDER EIGEN NAAM IN DE STORE
Elke applicatie die wij publiceren wordt geplaatst in de iOS AppStore en Android Playstore. Wanneer u gebruik maakt van de Pitane Arrive applicatie kan uw klant door middel van een koppelcode of QR-code de applicatie eenvoudig koppelen aan uw bedrijf.
Uiteraard is het duidelijker voor uw klant wanneer de klant zoekt op uw naam in plaats van de naam Pitane Arrive in de stores. Hiervoor bieden wij de mogelijkheid de Pitane Arrive applicatie te white labelen.
Bij een white label wordt de bestaande Pitane Arrive applicatie opgepakt en als een soort van kopie geplaatst in een nieuw project. De naam van de applicatie wijzigd alsmede logo’s, kleuren en accounthouder van de applicatie.
LOGO EN SPLASHSCREEN
Bij het publiceren van een white label applicatie veranderen wij alle componenten die de Pitane Arrive applicatie herkenbaar maakt als Pitane Arrive applicatie en vervangen deze door uw gegevens. Uiteraard blijft de copyright en uitgever van de applicatie ten allen tijden Pitane B.V.
Het logo/pictogram wordt vervangen naar uw eigen logo/pictogram.
Het splashscreen van een applicatie is het eerste scherm wat de klant te zien krijgt wanneer hij de applicatie opstart. Ook deze wordt vervangen in een white label applicatie en kenmerkt uw bedrijf door de weergave van uw logo of afbeelding.
EIGEN KLEUREN
De Pitane Arrive applicatie wordt bij het white labelen volledig in uw kleur gepubliceerd. Deze kleur kenmerkt uw bedrijf bv. omdat deze kleuren veel terug komen in uw logo of op uw website. Voor het wijzigen van de kleuren ontvangen wij graag de HEX waarde van uw gewenste kleur. Gelieve twee kleuren aan te leveren, een primaire en secundaire kleur.
KOSTEN PUBLICATIE EN BEHEER
Een applicatie op maat laten maken kost al snel vele tienduizenden euro’s en tussen het maken van mockups, ontwikkelen, testen en daadwerkelijk publiceren gaat veel tijd zitten. Het voordeel van de Pitane Arrive applicatie als white label gebruiken is dat de technologie al bestaat, de huidige publicatie volledig door getest is geweest en omdat het koppelt op Pitane wij alle kennis in huis hebben om de applicatie uit te breiden met maatwerk.
Wanneer je gebruik wenst te maken van Pitane Arrive white label moet je rekenen op maandelijkse kosten voor de REST API server, de communicatie laag tussen de applicatie en uw database, en de kosten voor het beheer van uw applicatie.
Maandelijkse kosten zijn 300,00 EUR excl. BTW.
Naast maandelijkse kosten zijn er ook eenmalige publicatiekosten. Dit zijn de kosten voor het aanmaken van een nieuw project, het wijzigen van de bestaande code, styling, logo’s en afbeeldingen.
Eenmalige kosten zijn 3500,00 EUR excl. BTW.
Wanneer u maatwerk wenst op uw applicatie zoals het toevoegen van nieuwe schermen en functionaliteiten wordt hiervoor het standaard maatwerk tarief berekend en zal ingecalculeerd worden hoeveel uren het maatwerk in beslag zal nemen. De uiteindelijke kostprijs voor het maatwerk gebeurd op nacalculatie omdat praktijk leert dat er altijd nieuwe functionaliteiten of wensen bij komen tijdens het ontwikkelen van het maatwerk.
De laatste extra kost is die van de store aanbieders iOS en Android. Zij hanteren elk hun eigen tarieven die jaarlijks terug komen voor het behoud van een developers account.
Voorwaarden voor applicaties:
Applicaties worden geleverd conform Algemene Voorwaarden welke na te lezen zijn via onze website en gedeponeerd zijn bij de Kamer van Koophandel. Applicaties worden gepubliceerd conform spelregels en mogelijkheden besproken in het voortraject, daarnaast dienen applicaties zich te houden aan de door platform aanbieder gemaakte spelregels.
DEVELOPER ACCOUNTS
Voor het publiceren van applicaties onder eigen naam in de iOS AppStore en Android Google Playstore zijn developer accounts noodzakelijk. Deze dient u zelf aan te maken, wij kunnen u hier verder in ondersteunen, en gedeeld te worden met onze ontwikkelaars voor het mogelijk maken van publicaties.
Meer informatie voor het aanmaken van een Apple developers account:
https://developer.apple.com/programs/enroll/
Meer informatie voor het aanmaken van een Android developers account:
https://developer.android.com/distribute/console
Zoals eerder aangegeven worden er door beide partijen eenmalige of jaarlijkse kosten in rekening gebracht voor het behouden van een developers account.
Meer informatie over de kosten voor een Apple developers account:
https://developer.apple.com/support/compare-memberships/
Meer informatie over de kosten voor een Android developers account:
AFBEELDINGEN EN INFORMATIE
Voor het kunnen publiceren van uw applicatie ontvangen wij graag afbeeldingen en extra informatie van uw bedrijf welke wij kunnen verwerken in de applicatie.
Denk hierbij bv. aan uw bedrijfslogo. Deze ontvangen wij graag bij voorkeur in het bestandstype .svg. Beschikt u niet over een .svg dan ontvangen wij graag de bestandstypes welke u wel in uw bezit heeft. Gewenste resoluties zijn 512×512 en 1024×1024.
Ook ontvangen wij graag foto’s van uw voertuigen welke wij kunnen gebruiken in de applicatie bij de keuze van het gewenste voertuig tijdens het boeken van een rit.
Daarnaast ontvangen wij graag informatie zoals correspondentie gegevens, telefoonnummers en emailadres voor contacteren vanuit de applicatie richting uw centrale. Een korte samenvatting van uw centrale, wat doet uw centrale / wat is uw doelgroep en voor wie is de applicatie gepubliceerd.
Heeft u verder afbeeldingen of informatie die u wenst te delen omdat u denkt dat deze goed van pas kunnen komen in de applicatie? Wij ontvangen liever teveel dan te weinig informatie en vragen u dan ook graag dit met ons te delen.
AFBEELDINGEN EN INFORMATIE
Wilt u gebruik maken van de Pitane Arrive applicatie voor uw klant of wenst u een white label variant aan te vragen zodat u een eigen applicatie in de store heeft staan?
Aanvragen is mogelijk via onderstaand contactformulier of per mail aan s.saey@censys.nl of helpdesk@pitane.nl.
Download de applicatie
Contact opnemen
Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen vanaf 08:30 uur tot 16:30 uur en op vrijdag tot 15:00 uur
Telefoonnummer
+31 (40) 74 40 545
Kantoor Eindhoven
Marinus van Meelweg 12, 5657EN Eindhoven